روش نگهداری بلاک برایر

روش نگهداری بلاک برایر

برایر الماس دنیای پیپ
برایر و روش نگهداری بلاک برایر

نکاتی درباره نگهداری بلاک برایری ، برایر متریال اصولی ساخت پیپ

اگر در زمینه ساخت پیپ های برایری تجربه دارید و یا علاقه به شروع این کار را در خود احساس می کنید و قصد ورود به دنیای پیپ برایری را دارید باید بدانید که یکی از اساسی ترین ابزار لازم در این زمینه در اختیار داشتن بلاکهای برایری با کیفیت و سالم می باشد .

خرید و تهیه این بلاکهای برایری یک مسئله است و نگهداری مناسب از آنها مسئله دیگر ! طرف اول مسئله به فروشنده بلاک برایری مربوط می باشد و آن سوی دیگر به شما که بتوانید بلاک های برایری خریداری شده خودتان را در شرایطی مناسب نگهداری کنید .

یکی از مهمترین چالش هایی که در نگهداری بلاک‌های برایر ای با آن مواجه خواهید شد ایجاد ترک در این بلاک ها می باشد و دلیل اصلی ایجاد این ترک ها جدا از عمل آوری اولیه نامناسب و یا کیفیت پایین و صدمات وارده در راه رسیدن به دست شما ، تغییرات شرایط محیطی و مهمترین شرط یعنی میزان رطوبت مناسب در بلاک های برایری می باشد .

روش نگهداری بلوک برایر

روش نگهداری بلاک برایر

روش نگهداری بلاک برایر

روش نگهداری بلاک برایر

برای جلوگیری و مقابله با این مشکل چند راهکار را به شما ارائه میدهیم :

۱_ اندازه گیری دقیق میزان رطوبت بلاک برایری در زمانی که به دستتان می رسد .

۲_ دور نگهداشتن بلاکهای برایری از نور مستقیم خورشید و گرما .

۳_ اگر میزان رطوبت اولیه بلاکهای برایری زیاد است ، می توانید آنها را در میان کاغذ و یا روزنامه بپیچید تا روند کم شدن رطوبت با سرعتی مناسب انجام گیرد .

۴_ به بلاک های برایری تازه خریداری شده اجازه دهید تا با شرایط محیطی شما وفق پیدا کنند ، با قرار دادن آنها درون جعبه به مدت یک تا دو هفته قبل از اینکه بلاک های برایری را به طور مستقیم در محیط بیرون قرار دهید .

لازم به ذکر است که گاهی با رعایت تمام موارد ذکر شده ، متاسفانه بازهم شاهد ایجاد ترک در بلاک های برایری خواهیم بود اما با رعایت اصول نگهداری آنها می‌توان تا حد زیادی ریسک ایجاد این ترک ها را کم کرد .

امروزه به دلیل کمبود و گران بودن برایر و فاکتورهای تجاری و اقتصادی و تنظیم قیمت بازار ، نگهداشتن بلاک برایری به مدت طولانی مقرون به صرفه نمی باشد و شاهد این موضوع هستیم که معمولاً بعد از حدود ۱۸ تا حداکثر دو سال بلاکهای برایر وارد چرخه مصرف و ساخت پیپ می‌شوند و همین امر ضرورت آب بندی مناسب در هنگام مصرف پیپ برای اولین بار را نشان می‌دهد .

روش نگهداری بلاک برایر
روش نگهداری بلاک برایر

نگهداری Briar

نکاتی درباره نگهداری بلاک برایر پیپ

نکاتی درباره نگهداری بلاک برایری ، متریال اصولی ساخت پیپ

برایر متریال اصولی ساخت پیپ می باشد …

به دلیل هزینه بر بودن نگهداری طولانی بلاکهای برایری ، سازندگان راهکارهای مختلفی در پیش می‌گیرند :

ساده ترین و ارزان ترین راه استفاده از بلاک های برایری جوان در ساخت پیپ و ارائه پیپ های ساخته شده به بازار مصرف است چرا که شاید برای سازندگان تجاری صرف هزینه برای نگهداری و عمل آوری یک بلاک برایر که ممکن است قیمت تمام شده آن تا بالای ۱۰۰ دلار نیز افزایش پیدا کند.

و ساخت پیپ از آن و فروش آن به بازار مصرف صرفه اقتصادی نداشته باشد ، پس به فروش و ساخت پیپ های ارزان قیمت و پاسخ به نیاز مشتریان این گونه پیپ ها اکتفا می‌کند .

گروه دیگری از سازندگان ترجیح می‌دهند بلاکهای برایری ارزشمندتری خریداری کنند و به جهت کار با این نوع بلاکها استادکاران متبحر و باسابقه را استخدام کرده و از تجهیزات به روز و با کیفیت جهت کار بهره برده و در نتیجه پیپ های با کیفیت تر و البته با قیمت بالاتری تولید و روانه بازار کنند .

برایر متریال اصولی ساخت پیپ می باشد و ماسترو رحیمی و استاد کامران همواره تاکید دارند که از برایر برای ساخت پیپ اصولی استفاده شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله تخصصی در مورد برایر و  عمل آوری و خشک کردن برایر از برش تا اسموک که توسط ماسترو رحیمی و استاد کامران تهیه شده است بررسی کنید تا ببینید برایر چقدر ارزشمند است…

 

بخشی کوتاه از آموزش پیپ
برگرفته از آموزه‌های ماسترو رحیمی و استاد کامران
در انجمن پیپ ایران
تاریخ انتشار دهه ۱۳۹۰
بازنشر ( بروز رسانی ) شده توسط هرکول انجمن پیپ , مرداد ۱۴۰۳
پاسارگادتاباک

بخشی از آموزش های ماسترو رحیمی و استاد کامران در سال ۱۳۹۰ در انجمن پیپ ایران

1 دیدگاه دربارهٔ «روش نگهداری بلاک برایر»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *